Roses are Red, Violets are Blue

Love never crossed my mind until the day that I met you..

The Ugly Duckling

My first writing.. hmmmm tak tahu kenapa tiba-tiba je bleh sebut ugly duckling..
Cerita tentang anak angsa yang tersesat masuk dengan family Itik. Sebab dia angsa rupanya lain dari anak itik … tetapi semua terjawab apabila anak  angsa mencapai umur dewasa.  Sekarang ini dia “Anak Itik Hodoh”  


Mungkin kerana pengaruh cerita zaman kanak-kanak kot..atau mungkin aku rasa watak tu lebih kurang sama ngan aku kot..tapi x ada pun aku transform jadik cantik pun..heheh..apa pun just ambil semangat si anak itik hodoh yang terasing walau dalam kumpulan yang sama..macam tu lah dalam kehidupan seharian kita..
Walaupun kisah ank itik yg hodoh ini mungkin rekaan semata2..namun..byk pengajaranya jika dihayati dri berbagai sudut bg org yg ingin memikirkannye..


Baginda Rasulullah s.a.w menjelaskan bahawa Allah s.w.t melihat pada hati dan amalan seseorang itu bukanya pada zahir seseorang.

 Daripada Abu Hurairah r.a baginda bersabda yang bermaksud, Sesungguhnya Allah tidak melihat kepada rupa paras kamu dan harta benda kamu akan tetapi Allah melihat kepada hati perut kamu dan amalan kamu. (riwayat Muslim, no: 4651)

Dalam sepotong hadis yang lain diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a, baginda Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: Sesungguhnya Allah tidak melihat kepada tubuh badan kamu dan tidak pula melihat kepada rupa paras kamu akan tetapi perkara yang dilihat oleh Allah ialah hati kamu. Lalu baginda mengisyaratkan ke arah hati baginda dengan jari-jari baginda. (riwayat Muslim, no: 2564)

Kesimpulannya janganlah kita terlalu memikirkan pandangan manusia kerana pandangan Allah itu lebih utama..
Alangkah indah jika seseorang itu dicintai bukannya kerana dia cantik tetapi dia kelihatan cantik kerana dicintai.

0 comments:

Post a Comment

About Me

Ibu kepada Muhd Arif Rifqi & Muhd Afif Rizqi Image result for emoticon juga tukang sibuk kepada En. Hasnor M Tahir Image result for emoticon

-Noha Salleh-

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wildan Syurgaku Muhd Arif Rifqi Bin Hasnor

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Afif Rizqi

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Today's Weather

Followers

Total Pageviews

Selamat Pagi Cinta..